24 Temmuz 2012 Salı

El Secreto de Sus Ojos


2010 yılı En İyi Yabancı Film dalında Oscar'a , IMDb Top 250 listesinde 156. sıraya sahip hayranlıkla izlediğim, biten çayımı doldurmak için bile durdurmaya kıyamadığım enfes film,  The Secret In Their Eyes...

Çok pişmanım bu filmi bu kadar zaman ertelediğim için, pişmanım aradan iki koca yıl geçtikten sonra Irene'yi, Benjamin'i ve Pablo'yu bu kadar zaman sonra tanıdığım için. Ama biliyorum ki yayınlandığı zaman izleseydim, bugünkü etkiyi yaratmayacaktı bende. Biliyorum ki o zamanki kafayla izleseydim sadece beğenip geçecektim. O zaman izleseydim içimde bir yerlerde iz bırakmayacaktı. 

Herkesin sırları vardır.. Herkesin...Küçücük bir çocuğun da ölüm döşeğindeki bir ihtiyarın da...Bu sırların açığa çıkması ve çıkartılması gereken zamanlar vardır. Bu zamanı yakaladın mı işin kolay. Ama kaçırdıysan ve  bunun farkına varmışsan durum fena. 1974 yılında başlayan ve 1999 yılına kadar süregelen bir tecavüz-cinayet olayının çözülmesi, bu olayı çözmede görevli Benjamin ile müdürü Irene arasındaki dile gelmemiş aşk, Benjamin'in ortağı Pablo ile arasındaki iletişim, ölen eşinin yasıyla ne yapacağını şaşıran Morales.. Muhteşem bir senaryo, etkileyici kurgunun vermiş olduğu takip edilmesi acayip zevk veren diyaloglar, güzelim diyalogların kahramanların gerçekçi oyunculukları, aradan geçen zamanı altyazı ile belirtmeye gerek kalmayan makyajlar, mekanlar, çekim.. Her şeyiyle izlenmesi gereken, aldığı tüm ödülleri anasının ak sütü gibi helal olan bir film Gözlerindeki Sır..

Benjamin ile Irene arasındaki dile gelmemiş aşkı görüyoruz gözlerde, Morales'in acısı ve intikamını görüyoruz. Kötü adamın kim olduğunu anlayabiliyoruz gözlerde, Pablo'nun patronuna (arkadaşına) olan sadakatini görüyoruz. Açıklanmayan sırların pişmanlığını, ağızdan çıkacak iki kelimenin sadece gözlerde kalabildiğini görüyoruz. Ne gözlerimizin söylediği gerçeklerden ne de asıl tutkularımızdan kaçabiliyoruz. Gözlerin kalbin aynası olduğunu unutabiliyoruz...

Evet, her şeyin bir zamanı var.. Bu filmi ertelemem benim için olumlu oldu. Evet bu filmi şimdi izlemem bende yarattığı etkiyi derinleştirdi.. Ama bu her zaman geçerli olmaz.. Lanet kader hiçbir zaman bu kadar iyi yönde ilerlemez. Hayat asla bu kadar olumlu sonuçlar sunmaz. Meczuptan sen sevgili okura küçük bir tavsiye; Yarını görememe ihtimalini aklından çıkarma ve erteleme.. Hey, "Carpe diem" saçmalığından bahsetmiyorum yanlış anlaşılmasın!

Bu filmi izleyin, izlettirin, bu filmi bilin...10 puan, 100 puan, beş yıldız, kuyruklu beş yıldız nasıl değerlendiriyorsanız işte, onların hepsini veriyorum...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...