29 Ağustos 2012 Çarşamba

Abraham Lincoln: Vampire Hunter


Tarihteki en iyi ABD Başkanlarından kabul edilen Abraham Lincoln'unun eline baltayı verip, vampir peşinde koşturtan bir filmden aman aman görüntüler beklemek elbette gerekmiyordu lakin bu denli kötü olabileceğini de tahmin etmemiştim be..17 Ağustos günü gösterime giren filmler arasında belki de en gidilmeyecek film Vampir Avcısı: Abraham Lincoln. Çok keskin konuşuyorum farkındayım ama hakikatten öyle böyle değil.

Senaryo, evet gerçekten de değişik. Herkes tarafından tanınan koca ABD başkanını kalkıp vampir avcısı yapmak, merak uyandırıcı... Bir yandan eline afili baltasını alıp, orada burada savurmasını diğer yandan da avukat olma ve köleliği kaldırmaya yönelik uğraşlarını izleyebilme imkanı sağlayacak bir film kafanızda "nasıl olur acaba" dedirtirmiş ise, sizde benim gibi büyük bir hata yapmış oldunuz. Geçmişler olsun, hepimize.. Gerçi sevgili memleketimde başka film yoktu ya gidilecek! Yani gündüzleri başkan, geceleri vampir avcısı olmak her baba yiğidin harcı değildir elbet. Senaryonun değişik olması kurgunun berbatlığını kurtaramamış. Olaylar arasında kafada tonlarca soru işareti bırakan atlamalar, sadece bakın biz yapabiliyoruz diye yerleştirilen efektler...  "Tamam fantastik film" dedik ama bu kadar da abartı olamaz ( neydi o tren sahnesi allah aşkına!).. Sadece ama sadece seyirlik olabilir...O da çok zamanınız var, izleyecek hiçbir filminiz, diziniz yok ise, ancak öyle..

Oyunculuklara değinelim hadi. Lincoln' ü canlandıran Benjamin Walker' ı yeni tanıdım ve beğenmedim. Üstüne çok konuşulacak, vay anasını be ne oynamış dedirtecek bir şey yapmamış. Kavga sahnelerinde dublör kullandığını da düşünecek olursak... Abraham'ın vampir avcısı olmasına sebep zat Dominic Cooper.. Kendisini birkaç popüler İngiliz filminde görmek mümkün lakin The Devil's Double filminde izlemek gerektiğini, kaba tabirle orada yardırdığını söylemişler ama ben izlemedim, bilemem. Onların yalancısıyım ben.. Burada ise eh işte denilecek kıvamdaydı. Yan rolde olanlar için de sözlerim aynen geçerlidir. Film çürük, en iyi oyuncu gelse kurtarmaz zaten.. Yani oyunculuklara bile tamam derdim film totalde iyi olsaydı..

Uzak durun bu başkandan! Bu Lincoln'u izlemeli, bu filmdekini ise hiç tanımamış, hiç izlememiş gibi yapmalı. 3 boyutlu kopyalarının dağıtılması, sadece seyirlik amaçlı olmasından kaynaklıdır, zannımca. Çekimiyle, kurgusuyla, mekan kıtlığıyla( böyle bir filme göre azdı bence), makyajların gerçekten kötü olmasıyla vs vs.. Gitmeyin, kıymayın paranıza...

3 yorum:

Serdar Durdu dedi ki...

Merak ettiğim bir film beğenenler de oldu ama sen kötü diyorsun. izlemek için acele etmeyeyim en iyisi

mec.si dedi ki...

Yani az çok çözdüysen neleri beğenip beğenmediğimi eğer; kötü diyorum o yüzden acele etme derim. Cidden kötüydü. Babamla izlemiştim sinemada o bile beğenmedi :)

Serdar Durdu dedi ki...

hımm tamam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...