5 Mart 2012 Pazartesi

Hass...tane

En son ne zaman bir devlet hastanesinde bulundun? Ne kadarlık bir süre zarfında bekledin burada?...Devlet hastanesinden bahsediyorum yalnız... Özel hastane değil...Eğer yakın bir zamanda ve uzunca bir süre beklediysen kesinlikle aşağıda bahsedeceklerime tanık olmuşsundur..."Harbiden lan" diye geçireceksin içinden...Eğer ki böyle bir durumla yakın zamanda karşılaşmadıysan da hiçbir bok kaçırmadın merak etme...

***Başlamadan hemen söyleyeyim;aman kimsecikler hastanelere en ufak  bir olay için dahi olsa düşmesin... Sağlıklı , kararında ve mutlu yaşayın;sonra da güzelce geberin...***


 Burası eğer ki çok acil bir durumunuz yoksa hastane değildir... Hastaneye ağrın,acın olduğunda gidersin ama buraya en az iki haftada bir gidilir.O yüzden burası hastane değil olsa olsa yeme içmenin olmadığı bir pastane olabilir ya da altın günü için belirlenen bir arkadaşın evi... Evet evdir orası neden biliyor musun?Çünkü teyzelerin hepsi evde ne haldelerse öyledirler...

 Hastanedeki teyzelerin fiks kıyafet kombinleri; Başımızda renk ve deseni hiç mi hiç fark etmeyen bir eşarp, üstümüzde gene renk ve desen fark etmeyen, o an elimize ne geçtiyse onun giyileceği bir bluz,kazak artık o üstündekilere ne derseniz...Başımız kapalı ama içimizde sütyen asla yok...Asla yok...Öyle rahatız a.k. öyle rahatız... "Benim başım kapalı  kimse bakmaz o yüzden göğüs uçları fora" mantığı ilkedir... Eğer ki yer çekimine daha fazla karşı koyamamış göğüs uçları görmek istiyorsanız buyrun hastanelere koşun...Ama belirtelim malum bu havalarda göğüs uçları gözükmez...Eee hak verin hava soğudu..Üzerlerine mont alıyorlar..Altımızda tabii ki basma etek...Can alıcı noktamız olan ayaklarımıza geliyoruz...Giyecek ayakkabımız yok mudur?Vardır..Dört,beş çeşit olmasa bile vardır ama bizler giymeyiz... Çünkü biz öyle dışarı, millet içine çıkmıyoruz ki dedim size biz arkadaşın evine gidiyoruz... Ee o zaman ne gerek var ayakkabıya a.k...Giy en renklisinden soket bir çorap üstüne terlik tamamdır işte...Havalar soğuk dedik ona da çözüm var; büyük ihtimal çocuğunun soket çorabı+ patik üstüne topuklu ayakkabı... Bitti gitti işte.. ( Yalnız modayla pek aram yok bilmiyordum, bu ara modaymış açık ayakkabı içine soket çorap.. Belki de teyzeler modayı takip ediyorlardır bilinmez...)

 Hastanedeki teyzelerin fiks konuşmaları; Olur da iki hafta üst üste hastaneye giderseniz tüm yüzler size tanıdık gelecektir... Çünkü teyzeler periyodik olarak geliyorlar... Neden biliyor musun?Şu konuşma her şeyi anlatacak sanırım;
-Senin numaran kaç, sabahtan beri buradayım bir türlü sıra bana gelmedi?
-36
-Ee neden kapının önünde bekliyorsun  o zaman,daha çok var sana.. Bak burada ki ekranda ismin çıkacak senin,  o zaman gireceksin.
-Yok be onlar yanlış... Hem ben bir şey sorup çıkacam,öyle muayene olmayacam..
-Nasıl yani? Neden sıra aldın o zaman?
-Ya geçen gün geldim ben bu adama;yerinden bile kalkıp bakmadı, ellemedi bile...Öyle muayene mi olur..Bakalım bugün ne yapacak diye geldim...
-Kardeş başka doktora gitseydin, gene neden aynısına geldin ki..
-Ona da sıra aldım, bunu aradan bir çıkarayım da..Daha çok işim var; iki doktora daha sıra aldım.Gelmişken hepsine bir gideyim..
-...

Hiçbir şikayetleri olmasa bile zorla kendilerine hastalık bulmak için uğraşırlar..Hastalığının olmaması onlar için üzücü bir durum çünkü...eğer ki doktor "maşallah çok iyisiniz." demişse o doktor hiç bir bok bilmiyordur....Çünkü hasta olmalıdır; biliyordur o...Yok denilmişse o doktor bir bok bilmiyordur... Başka bir seçenek sadece başka bir doktora sıra almaktır...


Daha o kadar çok nokta var ki anlatılması gereken, bunlar şimdilik benim görebildiklerim... Bir dönem belli aralıklarla  ziyaret etmek zorunda olduğum için bunları gözlemleyebildim... Yoksa kokusuna bile zor katlanıyorum hastanelerin...

Bunlar kesinlikle belli bir kısımı içerir... Evet bulunduğum şehir için bir genellemedir...Her yer bu şekilde değildir(umarım!)... Her yerde bu şekilde davranan insanlar yoktur...Hastanelere gerçekten acısı, gerçekten canı yandığı için giden insanlar vardır... Bunları kesinlikle tek tek ayırıyorum anlattıklarım içerisinden... Ama bilin ki bu tip düşünenler yüzünden çoğu insan o sıralarda acı çekerek bekliyor..Keyfi gelip "bakalım bu ne diyecek" düşüncesiyle gelenler yüzünden...

Son olarak sana şunu söyleyip gideyim... İnsanların ne kıyafet kombinleri ne de giydikleri ayakkabılar benim umurumda... Benim derdim bu kadar rahatlık ... İnsanların kendilerini bu derece kaybetmeleri yanlış...
Onlar "ben hastayım o yüzden böyle giyindim "diyerek değil,her zaman böyle giyiniyorlar... Bu vurdumduymazlık...Bu rahatlık nereden geliyor ak ya...Erkeklerin gözüne batmayalım diye başları örtülüyor değil mi? Ama benden daha çok onlar dikkat çekiyor...

Şimdilik bu kadar...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...